AICC ASSEMBLY, TUSCANY AREA Focus on sustainability

“Senza Mezze Misure – Pelle e sostenibilità, il connubio perfetto” (“No Half Measures – Leather and sustainability, the perfect combination”, editor’s note).

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This was the title of the event held in Castelfranco di Sotto. “There are too many doubts concerning leather. The concept of sustainability must be conveyed in a crystal clear, practical and unanimous way,” explained Franca Nuti, Head of AICC Area Toscana. “We must stand up against those spreading fake news and misleading information that compromise the image of leather.”

 width=Therefore, the leitmotif of the congress was the concept of sustainability applied to leather, as it dealt with the implementation of effective communication strategies in order to fight off the mudslinging campaigns tarnishing the tanning supply chain’s reputation, while putting in the limelight the green soul of this noble material; it was also deemed imperative to point out the right parameters and tools to successfully define and measure up sustainability.

 

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This goal is actively supported by Leather Naturally, the fundraising initiative engaged in kicking off a global-scale, systematic communication campaign aimed at fostering the image of leather. Two years after the launch of this project, the first steps have been taken: as a matter of fact, a video was shown for the first time on the occasion of the XXXV IULTCS Congress held in Dresden last June – a strategic decision in order to address the Millennials generation. Fully committed to the same objective, that is, the all-round promotion of the leather industry, UNIC – Concerie Italiane (the Italian Tanners’ Association) announced, during its latest Assembly, its decision to rely on an international communication agency for the development of a wide-ranging campaign.  www.aicc.it

 

CONVEGNO AICC AREA TOSCANA Obiettivo Sostenibilità       width=

“Senza Mezze Misure Pelle e sostenibilità, il connubio perfetto”

e compatto”, ha sintetizzato Franca Nuti, Responsabile AICC Area Toscana. “Dobbiamo imporci con forza contro chi diffonde notizie false e discredita la pelle”. Tema dell’evento quindi, il concetto di sostenibilità nella pelle, una comunicazione efficace per combattere le campagne di denigrazione cui è sottoposta la filieraconciaria in maniera strumentale, dando così prova dell’anima green di questo materiale nobile, chiedendosi com’è misurabile oggi la sostenibilità e individuando quali sono i parametri di analisi più indicati.

A favore di questo tipo di promozione è Leather Naturally, raccolta fondi per attivare una campagna di comunicazione sistematica per promuovere la pelle nel mondo. A due anni dalla nascita di questa iniziativa,sono partite le prime operazioni, come un video realizzato per raggiungere i Millennials che è stato mostrato in anteprima in occasione del recente XXXV IULTCS Congress Dresden 2019. Un obiettivo, quello della promozione a 360 gradi della pelle, che vede in prima fila UNIC – Concerie Italiane, che nella sua recente Assemblea ha annunciato di aver affidato a un’agenzia internazionale di comunicazione una campagna di ampio respiro.  www.aicc.it

 

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